Buna ziua, va multumim ca ne vizitati si cu aceasta ocazie va retinem atentia cu urmatorul lucru :
Proiectul nostru se adreseaza tinerilor sub 18 ani care au posibilitati financiare si materiale reduse. Dorim ca sa ne redirectionati 2% din impozitul le salar, ce il ia statul. Acesti 2% nu va afecteaza cu nimica pe dumneavoastra, fiind bani de care oricum nu beneficiati dumneavoasta de ei si nici firma unde lucrati ! sunt banii statului la care aveti puterea dumneavoastra sa ii redirectionati spre o cauza buna !
Aveti un singur si simplu lucru de facut ! De completat formularul de mai jos si sa dati o mana de ajutor impreuna cu noi la sprijinirea practicarii sportului de catre cei mici !
____________________________________________________________________________________________
NOTA !
Toate datele dumneavoastra sunt prelucrate sub certitudinea confidentialitatii totale si nu vor fi folosite DECAT in scupul depunerii acestui formular la ANAF in scopul redirectionarii celor 2% proveniti din impozitul pe salar din anul anterior, conform legii.
Dubla invingatoare IRC, Skoda Fabia S2000, in vizita la Procar Timisoara, sponosrul C.S.GRATZU
8 Iulie 2012 ora 11 este data deschiderii primului service gratuit de biciclete din Romania.
Locatia va fi la sediul Clubului Sportiv GRATZU si la acest program de reparare gratuita a bicicletelor vor participa toate bicicletele dotate cu numar Verde pentru Biciclete si care indeplinesc regulile de service.
Dorinta noastra este de a reduce numarul bicicletelor ce circula cu defecte la sitemele de franare, schimbare viteze etc ... si de a mari in acest fel siguranta din trafic si de ce nu, de ascoate de la naftalina bicicletele lasate cu aceste lipsuri de intretinere.
Deschiderea a fost posibil prin colaborarea cu mai multe companii si fundatii din Romania, acestea fiind : Fundatia Bega, Verde pentru Biciclete, Bega Grup, British Petroleum prin Castrol Romania, Procar, casa Skoda Timisoara, Supreme Bikes si Kiss FM.
Cu ocazia acestui program social de service, vom tine si cursuri de a invata copiii si adultii de a merge pe bicicleta. Tot in scopul acestui program este si invatarea sau educarea utilizatorilor de biciclete prin folosirea inaltimii corecte a seii sau a presiunii aerului in roti la bicicleta.
La inregistrarea bicicletelor se intocmeste si un carnet de service, carnet ce trebuie prezentat la viitoarele reintoarceri la service.
REGULAMENT VELO SERVICE
1.In cadrul VELO SERVICE se vor lua in munca doar bicicletele ce detin numar Verde pentru Biciclete carora li se intocmesc carti de service;
2.Se executa reglaje la bicicleta doar o singura data pe luna, in baza datelor colectate de la detinator :
3.Bicicletele si piesele trebuiesc sa fie curate (sa nu fie imbacsite de ulei vechi sau sa fie murdare cu namol sau pamant);
4.Se executa doar reglaje, verificari si echilibrari ale pieselor funcionale a bicicletei;
5.Starea bicicletei si a pieselor trebuei sa fie buna, fara lipsuri din componentele acestora;
6. Bicicletele care nu pot fi reparate in cursul zilei de service se amana pentru urmatoarea zi, fara a li se face programare sau rezervare;
7.Schimbul de piese sau componente, inlocuirea acestora, corectii mecanice (indreptare etc … ) etc .. nu se executa in cadrul VELO SERVICE;
8.Nu se comercializeaza piese sau accesorii pentru biciclete in cadrul VELO SERVICE;
9.Se aloca o jumatate de ora, maxim 45 de minute pentru cate o bicicleta;
10.Reparatorii sunt membrii voluntari ai CS Gratzu sau alti mecanici ce se ofera voluntari si ce se inscriu in acest proiect cu cel putin 5 zile inaintea zilei de service si care sunt acceptati dupa proba de lucru. (proba de lucru consta in : reglarea unei frane, reglarea unui schimbator de vieze si centratul unei roti de bicicleta);
11.Orarul si programul de service se gasesc afisate la sediul Clubului Sportiv GRATZU.
Limbaj Airsoft: Semnalele cu mana folosite inCQB(Close Quarter Batle) : Actiuni
Semnalele cu mana si bratul sunt o excelenta modalitate de a comunica atunci cand nu vrei sa fi auzit. Aceasta modalitate de a comunica este chiar mai eficienta decat sa soptesti in microfonul statiei. Aceste semnale ar trebui sa fie standardizate la nivel de echipa. Atunci cand esti in miscare, arunca cate o privire catre membri echipei tale la fiecare 10 sau 15 secunde in caz ca vor sa iti comunice ceva. Obisnuieste-te de asemenea sa transmiti mai departe semnalele: atunci cand un membru al echipei foloseste un semnal, toti cei care il vad trebuie sa il repete. Acest lucru ii va convirma celui care semnalizeaza ca a fost vazut si creste sansele ca cineva care s-a uitat in alta parte la momentul respectiv sa primesca totusi mesajul.
Mai jos sunt exemplificate cateva semnale folosite de catre armata si echipele speciale ale politiei. Acestea pot fi folosite ca atare sau modificate. In orice caz fiecare echipa trebuie sa aiba un set de astfel de semnale pe care sa le recunoasca si sa le foloseasca.
Semnele cu mana folosite in CQB: Numere
Roluri
CQB/scout/point man
replica mica si usoara, tip SMG(sub-machinegun; ex: MP5, MP7, P90 etc), in general pentru "alergaci", pentru jucatori dinamici. range mic. precizia se poate imbunatati
Rifleman
replica tip assault rifle: M4, AK, Steyr AUG. range si precizie bune, pentru "om bun la toate"
DMR (designated marksman)
replici tip assault rifle, tip DMR (DM rifle). mai lungi, mai incomode, au precizie si range foarte mare. pentru jucatori mai statici, care joaca la sharpshooting.
Sniper
replica bolt action, tip sniper. semiautomata, incarcare manuala, cea mai mare precizie, cel mai mare range. jucator "stealth", sharpshooting extrem.
Heavy Support
replica tip SAW, mare, grea, foarte incomoda, range mediu, precizie mai de loc, mod full auto cu magazin pentru mii de bile. practic poti sa tragi fara sa te opresti.
Scut balistic
Purtătorul de scut balistic poate deţine doar replică de pistol.
Nu vor fi considerate ca scuturi balistice uşi, geamuri, scânduri, bucăţi de carton etc.
Doar scuturile de plexiglas antivandal special confecţionate în acest scop vor fi considerate scuturi balistice.
Medic
- Jucatorul desemnat medic, va purta un insemn distinctiv (banderola, patch etc) in acest sens.
- Rolul de medic nu se poate transmite altui coechipier in timpul jocului.
- Un jucator dupa ce este lovit, si striga mort/lovit, poate sa iasa din joc sau timp de 5 minute sa cheme medicul.
"ranitul" poate pleca spre respawn si inainte de trecerea celor 5 minute
- Jucatorul "ranit" nu are voie sa dezvaluie medicului locatia inamicului pana nu reintra in joc
- Un jucator "ranit" nu poate fi eliminat (de inamic)
- Medicul are la el un numar predefinit de banderole (bandaje) pe care le va lega undeva de corpul/echipamentul ranitului
- Un jucator bandajat, daca este lovit din nou, nu mai poate chema medicul a 2-a oara
- Jucatorul ranit nu are voie sa se deplaseze din locul in care a fost lovit, si trebuie sa stea culcat sau in genunchi sau
cum doreste atata timp cat nu este in picioare
- Medicul si alti coechipieri (sau numai medicul, cum doriti) pot transporta ranitul intr-o locatie mai sigura pentru aplicarea
bandajului, dar nu mai mult de 10m
- Medicul nu poate sa foloseasca singur (pe el) bandaje
- Numarul de bandaje disponibile va fi stabilit in prealabil, in functie de scenariu.
Ştim cu toţii că pentru a avea performanţe bune trebuie să îţi antrenezi sistemul cardiovascular, muşchii şi mintea. Ei bine, la fel de important este să îţi antrenezi stomacul.Pentru a pedala mai repede ai nevoie de mai mult „combustibil”, dar trebuie să îţi obişnuieşti stomacul să se acomodeze cu sarcina suplimentară. În general, un efort mai lung de 1 oră duce la nevoia de rehidratare şi la o cerere de carbohidraţi.Băuturile pentru sportivi sunt cele mai la îndemână în acest sens pentru că sunt concepute să rezolve aceste cereri ale organismului.
Problema este că la ritmul ridicat al unei curse este complicat pentru stomac să facă faţă băuturilor pe care le consumi, iar cu un stomac obosit greaţa apare rapid.Studiile arată că acest lucru este cauzat de încetinirea golirii gastrice în timpul exerciţiilor de mare intensitate – procesul prin care alimentele şi lichidele părăsesc stomacul prin intestinul subţire unde sunt absorbite în sânge şi transportate spre muşchi pentru a furniza energie.Înarmat cu aceste informaţii, trebuie să te decizi asupra priorităţilor tale. Trebuie să consumi multe lichide, carbohidraţi sau ambele?Orice ai alege, trebuie să faci asta când golirea gastrică este în punctul cel mai rău.HidratareaPentru rutierii care transpiră mult, hidratarea este o prioritate şi trebuie să bea suficient pentru a asigura o reducere a greutăţii care să nu fie mai mare de 2% după o zi de pedalat.„Este o idee bună să bei înaintea începerii efortului pentru a stimula golirea gastrică”, spune doctorul Glenn McConell la Universitatea din Melbourne. „Încearcă să bei 6-8ml/kg înaintea începerii antrenamentului iar apoi 2-3ml/kg la fiecare 15min”.
Dar dacă nu transpiri prea mult, prea mult lichid poate avea efecte adverse.„Timpul pierdut cu o dezhidratare modestă poate fi mai mic decât cel pierdut cu ridicarea bidonului şi punerea lui la loc de prea multe ori”, spune dr. Susan Shirreffs de la Universitatea Loughborough.CarbohidraţiiÎn ceea ce priveşte carbohidraţii, totul depinde de cât de epuizat te simţi la sfârşitul unei zile de pedalat.
Dacă ai o stare de slăbiciune ar trebuie să foloseşti mai multe geluri şi batoane pentru energie.Desigur, dacă transpiri foarte mult şi ai nevoie şi de mulţi carbohidraţi vei avea un stomac prea plin, ceea ce îţi va provoca un disconfort.Băuturile pentru sportiviCele mai multe dintre acestea conţin 5-7% carbohidraţi şi sunt izotonice, ceea ce înseamnă că au aceeaşi osmolaritate cu cea a fluidelor din organism, acest lucru permiţându-le să fie absorbite uşor. Dar eşti liber să experimentezi.
O echipă de la Universitatea din Birmingham a descoperit o băutură cu un amestec de glucoză şi fructoză mai eficientă decât băuturile aflate pe piaţă.Un motiv pentru care ai putea să încerci să îţi faci propriile băuturi este acela al gustului. Băuturile izotonice sunt dulci, iar consumul repetat îţi poate lăsa acest gust în gură, exacerbând senzaţia de greaţă.
In ceea ce priveste biciclistii si autoritatile locale, in Codul Rutier avem urmatoarele articole care ne intereseaza direct:
Art. 6. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles: [...]
10. bicicletă – vehiculul prevăzut cu două roţi, propulsat exclusiv prin forţa musculară, cu ajutorul pedalelor sau manivelelor;
25. pistă pentru biciclete – subdiviziunea părţii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată şi marcată corespunzător, destinată numai circulaţiei bicicletelor şi mopedelor;
39. zonă pietonală – perimetrul care cuprinde una sau mai multe străzi rezervate circulaţiei pietonilor, unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulaţie, având intrările şi ieşirile semnalizate în conformitate cu prevederile legale;
Art.7. - Orice vehicul care circulă pe drumurile publice trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei.
Art. 41. (3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea, precum şi mopedele vor fi conduse numai pe pista respectivă.
Art.53. - Autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere sau la solicitarea acesteia, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, semnalizate corespunzător, în apropierea unităţilor de învăţământ, pieţelor, târgurilor, spitalelor, precum şi în zonele cu risc sporit de accidente.
Art.63.(5) Vehiculul oprit sau staţionat pe partea carosabilă trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea acesteia, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două, una lângă alta.
Art.70. - (2) Pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani.
(3) Bicicletele şi mopedele care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulaţia acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace şi dispozitive în stare de funcţionare.
Art.74. - (1) Pe autostrăzi este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor şi mopedelor, a tractoarelor şi maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h.
Art.101. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice: [...]
8. nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor şi mopedelor;
Art.105. - Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane juridice: [...]
20. neîndeplinirea obligaţiei, de către autorităţile publice locale, de a efectua amenajări rutiere destinate circulaţiei pietonilor, bicicliştilor, vehiculelor cu tracţiune animală şi calmării traficului, precum şi nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzătoare a acestora;
Art.128. - (1) Autorităţile administraţiei publice locale au următoarele atribuţii:
e) iau măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia pietonilor, vehiculelor cu tracţiune animală, a tractoarelor, de piste pentru biciclete, precum şi de benzi destinate exclusiv transportului public de persoane pe drumurile pe care le administrează, cu avizul poliţiei rutiere;
In Regulamentul pentru aplicarea Codului Rutier avem ceva mai clar stabilite responsabilitatile biciclistilor:
Art. 14. – În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:
a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;
b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;
c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;
d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;
e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.
Art. 15. – Remorca ataşată unei biciclete trebuie să fie echipată, în partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de culoare roşie, iar dacă lumina din spate a bicicletei este obturată de remorcă, aceasta trebuie să fie echipată şi cu o lumină de culoare roşie.
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete şi celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse şi pe acostament în sensul de mers, dacă circulaţia se poate face fără pericol.
Art. 141 (6) Nu este permisă staţionarea pe partea carosabilă, în timpul nopţii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tracţiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.
Art. 142. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
o) pe pistele pentru biciclete;
Art. 160. – (1) Bicicletele şi mopedele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
(3) Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligaţi să circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.
Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau mopede:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia „Accesul interzis bicicletelor”;
b) să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;
f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite;
j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
k) să circule pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;
l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;
m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.
n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau moped;
p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;
r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent – reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.
(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. iar, conducătorii de mopede sunt obligaţi să aibă, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislaţie rutieră şi certificatul de înregistrare a vehiculului.
Art. 167. – (1) Se interzice pietonilor şi persoanelor asimilate acestora:
g) să circule pe pistele pentru biciclete, amenajate şi semnalizate corespunzător.
PAGINA CU SITE-URI SI BAZE DE DATE LEGATE DE SPORT
Sectia de Airsoft
Echipa C.S. GRATZU TEAM AIRSOFT ROMANIA
Airsoft este alternativa mai realista si mai curata la paintball. Este un joc de echipa menit sa imite mai fidel tactici si misiuni militare. Este atat de fidel jocul, incat este folosit pentru sesiuni de antrenament a fortelor politiei sau armatei! In loc de arme cu bile de vopsea se folosesc o varietate de arme care trag cu bilute (asemanatoare cu propriile pistoale cu bile care ne-au facut copilaria un pic mai dureroasa, dar ceva mai sofisticate).
Natura munitiei este un fapt important din doua motive. Primul este ca raza armelor este mult mai mica decat cea a marker-erelor folosite in jocul de paintball. Prin urmare tacticile sunt foarte diferite. Nu mai merge sa te ascunzi undeva dupa un copac si sa tragi orbeste, sperand ca poate-poate nimeresti vreun adversar. De fapt, trasul pe nevazute este strict interzis in airsoft.
In al doilea rand, in lipsa unor bile de vopsea, se naste intrebarea... cum iti dai seama cine a fost lovit si cine nu? Raspunsul aici este ceva mai complicat. De fapt, nu. Este foarte simplu. Jocul se bazeaza pe un cod al onoarei. Daca ai fost lovit, o sa iesi din joc. Tu singurel, pentru ca stii ca asta este lucrul onorabil si nu vrei sa trisezi. Sau poate vrei... In unele regulamente, se preciezeaza ca imediat ce un jucator este lovit, trebuie sa-si lege o panglica rosie de brat, iese din joc si nu are voie sa vorbeasca nici cu vechii membri de echipa, nici cu adversarii sai.
Este mort, pentru joc cel putin. Trisorii care sunt descoperiti atrag asupra lor resentimentele celorlalti, pentru ca trisatul intotdeauna strica distractia. Este posibil insa ca cineva sa nu fi simtit lovitura, desi armele trebuie folosite de aproape. In acest caz, unele meciuri de airsoft au si arbitri care functioneaza pe post de "eye in the sky", care semnaleaza loviturile. Codul onoarei este inca important pentru ca nu este posibil sa vezi ce fac toti jucatorii tot timpul.
Sistemul acesta onorabil are legatura cu faptul ca jocul este de origine japoneza, si daca este sa ne luam dupa anime-uri, onoarea inca mai inseamna ceva pentru oamenii astia. In Japonia paintball-ul este ilegal. De fapt in Asia in general paintball-ul nu este mai deloc jucat. In cazul Japoniei insa, jocurile tactice de echipa erau apreciate de populatie. In aceste conditii prielnice a aparut airsoft in anii '70, numele sau probabil fiind deviat din "softair", denumirea armelor cu bilute care stau la baza jocului.
O alta diferenta dintre paintball si airsoft este ca armele folosite in airsoft sunt replici ale unor arme reale. Acestea au fost fabricate pentru prima oara in SUA la sfarsitul anilor 70. Japonezii au preluat ideea si au facut cateva modificari designului. Tokio Marui vindea kituri de construire a unor replici de arme de plastic in marime naturala. La inceput acestea trageau cu bilute printr-un sistem pe baza de arc. Sistemul a fost inlocuit de curent electric si astfel au aparut primele arme de airsoft moderne, Automatic Electric Airsoft Guns (AEG) care nu mai erau kituri ci arme propriu-zise, livrate intr-o singura bucata.
Chiar daca exista arme electrice de ani buni, in prezent se folosesc atat arme cu functionarea electrica, cat si cu functionare manuala sau pneumatica. Din Japonia, jocul s-a raspandit in Taiwan, Filipine, Korea si Hong Kong. Jocul a ajuns in SUA, Canada si Europa cam in acelasi timp, la mijlocul anilor 90, dar abia in ultimii ani airsoft a inceput sa fie luat in serios. In Italia de exemplu este tratat ca un sport in toata regula, cu echipe, campionate si federatii.
Si unde intra Romania in peisaj? La Timisoara s-a deschis primul centru specializat in sporturi militare si bineinteles airsoftul este la loc de cinste, aici existand toata infrastructura necesara practicarii acestui sport in conditii excelente, cu vestiare, sala de tir, magazin de accesorii si echipamente, arme, un campus amenajat pentru CQB (lupta in spatii urbane, cladiri) , o cafenea si alte facilitati.. Jocul nu este foarte cunoscut dar exista comercianti de arme airsoft. Atentie insa, preturile variaza foarte mult pentru ca in afara de faptul ca exista mai multe sisteme de functionare, exista o mare varietate de producatori si produse, iar cand o asemenea arma e foarte ieftina inseamna ca este o arma de plastic nefiabila si slaba ca putere. Despre armele de airsoft poti afla mai multe de la sectiunea arme airsoft.
Sper ca nu am lasat sa se inteleaga ca tot ce trebuie sa faci pentru a juca airsoft este sa dai cu banul si sa scoti din dulap niste prieteni speriati sa-i pui pe fuga. Exista mai multe scenarii standard ce pot fi aplicate, in plus regulamentul trebuie discutat in detaliu dinainte sa se inarmeze si sa se echipeze cineva. Altfel nu este decat o balacareala in stil mioritic.
Airsoft este un hobby sau o varianta de team building numai buna pentru cei care vor sa imite lupta militara intr-un mod cat mai realist. Airsoft iti ingaduie mult mai multa libertate decat un meci de paintball care trebuie sa se termine rapid si murdar. In cazul arisoft-ului, planurile sunt mai importante, strategiile sunt de lunga durata. Poti sa pierzi zile intregi, cu prietenii, in padure, pana cand cineva se poate declara invingator.
|
||
|
|
|
|
Membru fondator |
|
|
|
|
|
||
|
- vicepresedinte in functiune |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
![]() |
Emil Cristescu Vicepresedinte Bega Grup Membru Onorific |
Traian Stoia Viceprimar Timisoara Membru Onorific |
|
|
Mihaela Rusu Manager General Procar Timisoara, dealer Skoda Membru Onorific |
Eugen Cocea Manager Marketing Procar Timisoara, dealer Skoda Membru Onorific |
|
|
Tulea Florin 2011-2017 Membru Onorific |
Harapu Mircea Nicola 2017 - Membru Onorific |
Pista de biciclete care leagă Timişoara de Serbia se crapă peste tot, iar pe kilometri întregi buruienile au crescut în neştire
Pista de biciclete care leagă Timişoara de Serbia devine, încet o junglă în toată puterea cuvântului.
Asfaltul subţire se crapă peste tot, iar pe kilometri întregi buruienile au crescut în neştire. Soluție imediată nu există pentru că nu e clar cine trebuie să o curețe și să o repare.
Pista a costat 2,4 milioane de euro şi a fost inaugurată în 2015. 35 de kilometri de pistă care se rupe în bucăţi de la o zi la alta. În plus, nu s-a gândit nimeni că mai e nevoie şi de... erbicid.
Kilometri întregi sunt îngropaţi în buruieni. Pista înierbata ca în Timiş nu găseşti în toată Europa. În unele porţiuni buruienile au crescut viguros în asflat, iar betonul tinde să devină istorie. Pista de biciclete este parte dintr-un proiect făcut cu bani comunitari, însă în dulcele stil românesc.
Pe betonul subțire, pe care ar trebui să circule doar biciclete sau trotinete, patrulează inclusiv maşinile Poliţiei de Frontieră.
Nici la vecinii sârbi, unde traseul mai continuă 45 de kilometri, nu pare mai bună situaţia.
Promisiuni legate de întreținerea pistei au tot fost în ultimii şapte ani. În realitate însă, responsabilitatea a fost o minge de ping-pong între instituţii. "Am încercat încă de la începutul mandatului să o preluăm.
Problema este că în clipa de faţă aceste diguri sunt de interes naţional, Apele Române nu pot ceda pur şi simplu digul respectiv.
Este o pistă care a fost făcută în parteneriat cu Consiliul Judeţean şi Apele Române şi a ajuns la un statut juridic în care noi nu putem interveni", a declarat Cristian Moș – vicepreședintele Consiliului Judeţean Timiș.
1. ÎNTOTDEAUNA trataţi toate replicile, ca şi cum acestea au fost încărcate şi letale.
2. Păstraţi-vă întotdeauna replica într-o direcţie sigură.
3. Păstraţi-vă întotdeauna degetul în afara tragaciului până în momentul în care trageți.
4. NU îndreptați replica către o persoana, atunci când nu te afli într-un joc de airsoft.
5. Purtaţi întotdeauna ochelari sau masca de protecţie atunci când vă aflați într-un joc de airsoft.
6.Daca va gasiti intr-o situatie periculoasa :
I. Reguli de joc :
1. Oriunde va atinge o bilă, chiar şi în vârful firului de păr se considera lovitura. Strigaţi "Mort / Lovit" şi porniţi spre bază ţinând replica sau mâinile deasupra capului sau având o vestă reflectorizantă .
2. Daca plecaţi relaxat spre bază fără a semnaliza ca sunteţi MORT riscaţi să fiţi considerat activ şi riscati să fiţi lovit în continuare.
3. Strigaţi la intervale de 2 - 3 secunde, tare, răspicat MORT şi grăbiţi pasul spre punctul de respawn
4. Nu se consideră lovitura mortala cea primită din ricoşeu
5. Trasul la cap este recomandat sa fie evitat la distanţe de angajare mici, luaţi în calcul că este de preferat sa loveşti adversarul în zona trupului unde ai mai puţine şanse să ratezi, nu suntem la concurs de tir dinamic şi în afară de antipatia adversarului nu veţi obţine nimic daca loviţi la cap.
II. Interzis
1. Nemuritorii + Nimeritorii de orice fel, cei surprinşi vor fi eliminaţi din cadrul jocului, fara posibilitate de reintrare in joc
2. Blindfire ( să tragi fără sa te uiţi în direcţia în care tragi, adica tragerea dupa colt sau peste zid, fara sa vezi inamicul)
3. Divulgarea de informaţii de jucătorii deja nimeriti de bila catre jucatorii din aceeasi echipa. O data nimerit de bila, taci si mergi in baza.
4. Intrarea pe teren fără echipament adecvat de protecţie (ochelarii de protecţie pe ochi şi vesta reflectorizantă într-un buzunar, sunt obligatorii)
5. Scoaterea ochelarilor de protecţie in zona de joc, din indiferent de motiv.
6. Tragerile (de lauda, de proba, etc.) de către un jucător “mort” sau un spectator, în timpul unui joc în desfăşurare.
7. Tragerile în/dinspre safe-zone.
III. Echipament necesar pentru joc
1. Echipament obligatoriu:
- Se poarta intotdeauna tot echipamentul furnizat de organizator
- Jucatorii nu vor putea folosi in timpul meciului de airsoft ochelari proprii, decat cei furnizati de organizatori, jucatorul ce nu utilizeaza echipamentul furnizat de organizatori isi asuma pe deplin responsabilitatea pentru eventuale accidentari,
2. Echipament recomandat:
- bocanci (ajuta la prevenirea entorselor si a intratului cuielor ruginite in picioare)
- uniformă camuflaj, imitaţie militara sau surplus al armatei
- masca (neopren, plastic etc.)
- manusi: foarte utile, dosul palmei este una din zonele cele mai dureroase la impact
- sapca/batic/palarie/bonnie-hat/casca: la fel ca manusile, protejeaza o zona sensibila
IV. Prin acceptarea acetui regulament si inscrierea in competitie, ORGANIZATORII :
1. Nu pot fi facuti responsabili de nici o ranire, vatamare sau alt incident survenit in pregatirea, desfasurarea sau dupa incheierea activitatii sportive de catre jucator sau circumstanta in care este cuprins unul sau mai multi jucatori
2. Primesc drept deplin pentru a exclude din joc jucatorii ce nu respecta regulamentul
3. Pot utiliza materialele foto-video sau audio cu jucatorii si din timpul activitatilor in scop de promovare prin acordul jucatorului prin completarea formularului de inscriere
V. Tipul de joc si premierea :
1. Modelul de joc este unul de tip campionat eliminatoriu in care una din cele 2 echipe merge mai departe in runda a 2, 3 s.am.d. pana in finala
2. Daca echipa are jucatori descalificati, nu isi poate aduce alti jucatori in echipa in timpul meciurilor
3. Se ofera diplome de participare tuturor jucatorilor inscrisi la finalul meciului
4. Se ofera cupe si diplome de premiere echipelor ocupante a locurilor 3, 2 si 1
5. Membrii echipei ocupanta a locului 1 primeste cadou cate un echipament de termo viziune
Rugam toti participanti la joc sa nu depaseasca limitele mai sus mentionate in imagine pentru a nu avea incidente si a avea o buna desfasurare a jocului !
Enjoy the game!
Team C.S. GRATZU Airsoft
Planurile noastre de 2021
Planurile noastre de 2020
Planurile noastre de 2019
In anul 2018 ne-am intalnit la :
ACTIVITATEA NOASTRA DIN ANII ANTERIORI
2017
2015
2014
2013
»
Lansam campania noastra "Castigi din Prietenie" astazi , 1 Februarie 2018 in scopul de a ne populariza pagina de Facebook, iar imediat inevitabil tu veii fii mai bine informat, primind vestile si stirile noastre prin acest mod.
In perioada 1 Februarie 2018 - 28 Decembrie 2018 vom derula un concurs lunar cu premii in vouchere a cate 200 lei, valorice, folosibile la evenimentele organizate de Clubul Sportiv GRATZU .
Regulamentul desfasurarii acestei campanii este urmatorul :
- Ce este TEAM 2021 ?
- O GRUPA DE SUPER EROI pe care ii sustinem la maximum posibil in obtinerea de rezultate cat mai bune la toate competitiile
- De ce ?
- Consideram ca i-am ales pe cei mai buni oameni, demni de a ne reprezenta si de a fii beneficiarii eforturilor noastre de sustinere
- Cum sunt sustinuti acestia mai exact ?- Lotul 2021 beneficiaza de :
cere si ti se va da ... cam acesta este motto-ul nostru acum !
- Cine sunt cei ce va sustin aceste eforturi ?
- Sunt prietenii nostrii, ar suna prea comercial sa ii numim SPONSORI, pt ca in timp ei au vazut ce putem, ce dorim sa facem si CA FACEM CE NE PUNEM IN MINTE, asa au dobandit incredere in noi si sunt una in trup si suflet cu ceea ce intreprindem
- Cati membrii fac parte din TEAM 2021 ?
- 5 , dar numarul nu este fix, oarecum am dori sa nu depasim aceasta cifra din motive de strategie :)
- Ce trebuie sa faca un posibil candidat la TEAM 2021 si ce trebuie sa aduca cu el ?
- Trebuie doar sa completeze FORMULARUL DE INSCRIERE. Nu trebuie sa aduca nimica de acasa :) incercam sa oferim noi TOT pe cat posibil de mult, dar in schimb trebuie sa aiba deja al el (candidatul) FAIR PLAY, SPIRIT DE ECHIPA, BUN SIMT SI DETERMINARE !
- Cum i-ati selectat ?
- Am urmarit indeaproape activitatea lor in anul 2018-2019, apoi am discutat individual cu ei expunandu-le ceea ce ne dorim sa realizam.
- Ce criterii trebuie sa indeplinesti pentru a fii preselectat ?