Facebook zone

Zona Membrilor

Ultimele stiri si articole

2013 CICLISM - ACOMODAREA STOMACULUI ÎN TIMPUL EFORTULUI LA CICLISM SI NU NUMAI

Ştim cu toţii că pentru a avea performanţe bune trebuie să îţi antrenezi sistemul cardiovascular, muşchii şi mintea. Ei bine, la fel de important este să îţi antrenezi stomacul.Pentru a pedala mai repede ai nevoie de mai mult „combustibil”, dar trebuie să îţi obişnuieşti stomacul să se acomodeze cu sarcina suplimentară. În general, un efort mai lung de 1 oră duce la nevoia de rehidratare şi la o cerere de carbohidraţi.Băuturile pentru sportivi sunt cele mai la îndemână în acest sens pentru că sunt concepute să rezolve aceste cereri ale organismului.

 

Problema este că la ritmul ridicat al unei curse este complicat pentru stomac să facă faţă băuturilor pe care le consumi, iar cu un stomac obosit greaţa apare rapid.Studiile arată că acest lucru este cauzat de încetinirea golirii gastrice în timpul exerciţiilor de mare intensitate – procesul prin care alimentele şi lichidele părăsesc stomacul prin intestinul subţire unde sunt absorbite în sânge şi transportate spre muşchi pentru a furniza energie.Înarmat cu aceste informaţii, trebuie să te decizi asupra priorităţilor tale. Trebuie să consumi multe lichide, carbohidraţi sau ambele?Orice ai alege, trebuie să faci asta când golirea gastrică este în punctul cel mai rău.HidratareaPentru rutierii care transpiră mult, hidratarea este o prioritate şi trebuie să bea suficient pentru a asigura o reducere a greutăţii care să nu fie mai mare de 2% după o zi de pedalat.„Este o idee bună să bei înaintea începerii efortului pentru a stimula golirea gastrică”, spune doctorul Glenn McConell la Universitatea din Melbourne. „Încearcă să bei 6-8ml/kg înaintea începerii antrenamentului iar apoi 2-3ml/kg la fiecare 15min”.

Dar dacă nu transpiri prea mult, prea mult lichid poate avea efecte adverse.„Timpul pierdut cu o dezhidratare modestă poate fi mai mic decât cel pierdut cu ridicarea bidonului şi punerea lui la loc de prea multe ori”, spune dr. Susan Shirreffs de la Universitatea Loughborough.CarbohidraţiiÎn ceea ce priveşte carbohidraţii, totul depinde de cât de epuizat te simţi la sfârşitul unei zile de pedalat.

 

Dacă ai o stare de slăbiciune ar trebuie să foloseşti mai multe geluri şi batoane pentru energie.Desigur, dacă transpiri foarte mult şi ai nevoie şi de mulţi carbohidraţi vei avea un stomac prea plin, ceea ce îţi va provoca un disconfort.Băuturile pentru sportiviCele mai multe dintre acestea conţin 5-7% carbohidraţi şi sunt izotonice, ceea ce înseamnă că au aceeaşi osmolaritate cu cea a fluidelor din organism, acest lucru permiţându-le să fie absorbite uşor. Dar eşti liber să experimentezi.

 

O echipă de la Universitatea din Birmingham a descoperit o băutură cu un amestec de glucoză şi fructoză mai eficientă decât băuturile aflate pe piaţă.Un motiv pentru care ai putea să încerci să îţi faci propriile băuturi este acela al gustului. Băuturile izotonice sunt dulci, iar consumul repetat îţi poate lăsa acest gust în gură, exacerbând senzaţia de greaţă.

 

e-max.it, posizionamento sui motori

Vizitatori din Octombrie 2012

Users
1
Articles
218
Articles View Hits
584752

Contact

 Telefon  0722 550 897

 Email  CSGRATZU@GMAIL.COM

Sponsorii si colaboratorii Clubului

                                                                                                                        eXTReMe Tracker